אז מה עושים עם החופש הגדול הזה!?

נגמרו הקייטנות וגם הסבתות כבר מותשות, ונשארתם עם הילדים. מה עושים? לא חייבים לרוץ מאטרקציה אחת לשנייה. אפשר בהחלט להישאר במזגן, בלי להתרוצץ ובלי הוצאות גדולות, וגם בלי ייסורי מצפון. הנה כמה רעיונות


רוני לנגרמן זיו


כבר שנים שאנחנו ההורים מכנים אותו "העונש הגדול". 62 ימים בלתי נגמרים שעולים לנו יותר מדי כסף, זמן ועצבים. אבל אם נחליט לרגע להניח את הקיטורים בצד (או בקבוצות הוואטסאפ) ולהתרכז בעשייה, נראה שאם נשנה קצת את הגישה – זה לא חייב להיות כל כך נורא.
כדאי לשנות את הגישה קודם כל בשבילנו – כדי לא לעבור חודשיים בבאסה ובמריטת עצבים, זה לא בריא לעור הפנים ובכלל לשמחת החיים; וכמובן, בשביל המשפחה והילדים – קיבלנו זמן איתם? בואו נעשה מזה זמן איכות!


רובנו מתבאסים מהתפקיד שאנחנו לוקחים על עצמנו בלית ברירה בחודשיים האלה – להיות ועדת תרבות וצוות בידור והפעלות של הילדים, בנוסף על מעין מתגבר של מזומנים. ובכן, אם ניזכר בילדותנו, בכלל לא בטוח שהורינו נהגו כך. הם עסקו בענייניהם, ונתנו לנו לעסוק בעניינינו. אני לא אומרת לעזוב את הילדים לנפשם וללכת, אבל בהחלט לשחרר לחץ משני הצדדים – פיזי וגם כלכלי. זה אומר שאין זה כורח המציאות (אלא אם אתם ממש נהנים מזה) לעשות לו"ז קייטנת-אמאבא מפורט שבו ביום ראשון הולכים ללונה פארק, בשני למוזאון, בשלישי להצגה, ברביעי לפארק מים, בחמישי לסרט, בשישי לקניון ובשבת לחוות החיות. זה מתיש את כולם, מרוקן משכורת חודשית בשבוע, ולמען האמת – אם נעמיס עליהם אטרקציה אחרי אטרקציה הם לא יוכל להכיל הכול, ובסוף השבוע בכלל לא יזכרו מה עשינו בתחילתו. אין פרס בסוף להורה המצטיין שלקח את הילדים שלו להכי הרבה אטרקציות בחופש.


אפשר להעביר ימים נפלאים בבית, בכיף של המזגן, בלי לחץ, בלי מריבות ובלי הוצאות גדולות. הכלל הראשון הוא להחליט שאנחנו (ההורים, כן!) – נהנים. לא לבחור פעילות שתוציא אותנו מהכלים, למשל כזו שממש מלכלכת את הבית אם טינופת עושה לנו צמרמורת, או פעילות יצירה אם היינו מבריזים סדרתיים משיעורי מלאכה. אספנו כמה הצעות ורעיונות, תבחרו מה שמתאים לכם. למה? כי רק מה שאתם ממש אוהבים – תקומו לקראתו בבוקר בשמחה ותצליחו לשווק לילדים כיום כיף אמיתי עם אמא או אבא בבית!


שמח במטבח
ילדים אוהבים לעשות דברים של מבוגרים ולהרגיש גדולים. כשהם נמצאים איתנו במטבח הם מרגישים בוגרים ואחראים, וזה תורם להם לתחושת הביטחון העצמי והמסוגלות. אפשר להחליט על יום של בישול ואפייה, החל מהכנת ארוחת הבוקר דרך אפיית עוגיות, קישוט עוגה ועד ארוחת הערב, ככל שתהיה לכולם סבלנות. כשאתם מייצאים את התוצרים החוצה – להורה השני שחוזר מהעבודה, לאח שחזר מחבר או אפילו לסבתא בטלפון – לא לשכוח לפרגן לאופה הצעיר: "אתם חייבים לטעום את העוגה שיהלי הכינה!"; "פלג עזר לי היום להכין סלט, איזה ילד גדול ואחראי!". זה מעודד את הילדים לשוב לעבוד יחד במטבח, עד שבוקר שבת אחד תקבלו ארוחת בוקר למיטה או מאסטר שף צעיר בבית. כמובן שכל פעילויות המטבח בהשגחה ועם עזרה בהתאם לגיל.


קייטנת יצירה
זה כיף גדול להיכנס לחנות יצירה ולרכוש מכל הבא ליד, יש ציוד בשפע וחומרים מרהיבים. אבל באמת שאין צורך. אפשר להכין יצירות נהדרות עם הילדים בעזרת חומרים שיש לכל אחד מאיתנו בבית, למשל:
מעמד לעפרונות: מדביקים כמה גלילי נייר טואלט זה לזה, מדביקים לקרטון יציב, צובעים או מצפים בגזרי נייר עיתון/ נייר צבעוני/ מגזין, מקשטים בנצנצים וכו' כיד הדמיון.
סימניה לספר: חותכים מלבן מקרטון מאריזת מזון, מציירים, מקשטים, מדביקים, כותבים את שם הילד. אפשר לניילן בעזרת מסקנטייפ שקוף (או למתקדמים במכונת למינציה).
חולצות מצוירות: לוקחים חולצה ישנה ומוכתמת, ומציירים עליה בטושים (אפשר לרכוש טושים מיוחדים לבד, אבל גם טושים רגילים יעשו את העבודה).
מקל גשם: לוקחים גליל נייר סופג, חותכים שני עיגולי נייר גדולים מעט מקוטר הגליל, מדביקים עיגול בקצהו האחד של הגליל, ממלאים באורז/ קטניות יבשים, סוגרים את הצד השני ומקשטים. איזה כיף לשמוע את הגשם בקיץ!
תמונת חול: "מציירים" בעזרת דבק על בריסטול ושופכים מעט חול על הדף. מנערים את החול – וקיבלנו תמונה.
צייר לי ציור: ציור משותף – כולם מציירים על אותו דף; ציורים בסבב – כל אחד מתחיל ציור ואחרי דקה מעבירים את הדף לזה שיושב לידינו, וכך הלאה; ציורים בהשראת מוזיקה ברקע; לצייר מנדלות – עיגול מרכזי ומסביבו אלמנטים שונים; ציור בהשראת סיפור שאוהבים; ציור בהשראת הילד – ההורה מחקה את הציור של הילד, והילד מבסוט שהוא מלמד את ההורה לצייר כמוהו; את היצירות היפות אפשר לתלות עם סלוטייפ על החלון, או למסגר במסגרות שכבר לא בשימוש.
יש אינסוף רעיונות ליצירה. אפשר לקבל רעיונות מהאינטרנט, או אפילו מהעבודות שהילדים עשו בגן במשך השנה; ליצור בהשראת ספרים המציעים רעיונות ליצירה או מלמדים איך לצייר, להתנסות בקיפולי נייר (אוריגמי) ועוד.


המסך עולה
יש ילדים שמאוד אוהבים להציג, וכל רגע באים "אמא, אבא, הכנתי הצגה, בואו תראו!"; אם ביומיום אנחנו מנפנפים אותם ("עוד רגע חמודי, אמא עסוקה"), זה הזמן למנף את הכישרון של הכוכב הנולד. אפשר להכין יחד תלבושות ותפאורה (מחומרים שיש בבית: מפות חד פעמיות, בגדים ישנים, אריזות קרטון, תכשיטים שעבר זמנם ועוד) ולבחור סיפור להמחזה. אפשר להכין בובות יד מגרביים ישנים לתיאטרון בובות, ועוד.

אוהל בסלון
אחת ההנאות הזכורות לי מהילדות היא לבנות אוהל בסלון ולשחק בתוכו. אם הילדים עוד לא עלו לבד על הרעיון, נלמד אותם! ניקח שמיכות ואטבי כביסה, נחבר לכיסאות, וניצור פינה קטנה וחמודה. נביא בובות וצעצועים, כריות לשבת עליהן, משחקי קלפים ועוד. זה נותן אווירה אחרת כשהבית פתאום נראה שונה, מפתח את הדמיון ומאפשר אינטימיות וקרבה. אל תשכחו שהעולם מותאם למבוגרים והילדים מרגישים בו קטנים (קל להבין זאת כשחוזרים לבית הספר של ילדותנו, שפעם נראה לנו גדול והיום אנחנו שואלים את עצמנו – זה הכול?). מבנה של אוהל שמתאים להם בגובהו, נותן להם תחושת ביטחון.


משחקים של פעם
ואם כבר בתחביבי ילדותנו עסקינן, למה שלא נלמד אותם את המשחקים שאהבנו? מחבואים, תופסת, עמודו, תפסוני, גולם במעגל, שלוש מקלות, אחת-שתיים-שלוש דג מלוח, קלאס, גומי, חבל, חמש אבנים… היזכרות במשחקים שאהבנו כילדים והעברתם לילדים שלנו מכניסות לאינטראקציה הזו גם המון רגש, התלהבות, התרגשות ושמחה.


תלמדו משהו
בלי להיות דידקטיים יותר מדי, חשוב להשאיר את הראש פועל. לא חייבים להכריח את הילד לשבת כל יום שעה על חוברות העבודה לחופש, אפשר לקרוא יחד מספרים מעשירים או לצפות בסרטונים מרחיבי דעת בתחומים שמעניינים את הילדים. הילדים גם סקרנים מאוד לדעת מה הם ילמדו בשנה הבאה – שווה להציץ יחד בספרי הלימוד אם כבר הצטיידנו בהם, והילדים יהיו מבסוטים מעצמם שכבר קראו את הסיפור בבית או פתרו את התרגיל לפני כל הכיתה (בלי לקשקש בחוברות, כמובן…).


קייטנת אמהות
קייטנת אמהות (או אבות, כמובן) היא סידור מעולה לחופש הגדול. מתארגנים שלושה-ארבעה הורים (אם נדרשת נסיעה יש לחשב כמה ילדים נכנסים לרכב בבטחה). רצוי שההורים יהיו חברים זה של זה ושילדיהם חברים, ובכל יום אחד ההורים לוקח את הילדים לביתו. בהתאם לגיל נדרשת רמת ההעסקה וההשגחה. זה חשוב מבחינת השמירה על רצף חברתי בתקופת החופש הארוך הזה, שבה יש לנו קצת נטייה להתפזר ופחות לשמור על קשר. והיום, כידוע, הילדים פחות יוצאים עם כדור לרחוב…


עושים סדר
למה לא ננצל חלק מהזמן עם הילדים בבית לעשות סדר בבלגן שהצטבר במשך השנה – בכל צרכי בית הספר (מה נשאר, מה לזרוק, מה להעביר הלאה), בארון הבגדים, בארון המשחקים ובפינות בלגן שונות שיש לכולנו. רצוי לרתום את הילדים לכך, במיוחד אם מדובר בחפצים שלהם: "בוא נחליט יחד איזה צעצועים אתה כבר לא צריך ונוכל לתת לילדים קטנים ממך" – ואז להעביר לקרובים או לתרומה יחד עם הילד. זה מקנה ערכים של תרומה ושיתוף פעולה בין אנשים בחברה ומניעת בזבוז – שלא כל דבר צריך לקנות חדש אלא אפשר לקבל ממישהו אחר ולתת לאחר משהו משלנו.


ערב סרט
בימינו כל אחד רואה בזמן שלו, במסך שלו, את הסדרות/ סרטים/ סרטוני היו-טיוב החביבים עליו. ערב סרט שבו מחליטים כל בני המשפחה באיזה סרט לצפות יחד, מכינים פופקורן או פיצה (וגם ירקות חתוכים ליד, כן?), מחשיכים את הסלון ומתחבקים על הספה – זה כבר לא מובן מאליו. ככל שלכל אחד מאיתנו יש מסך קטן משלו, אנחנו הולכים ומתרחקים זה מזה, ואפילו צפייה משותפת בטלוויזיה היא מאורע מיוחד. חשוב לחיזוק הקשר המשפחתי, לתקשורת, למגע, לביחד.


מתכוננים ללימודים
אמנם בתחילת יולי החופש נראה אין-סופי – לא נספיק למצמץ והוא יתקרב לסופו. הכי נוח לקפוץ לחנות מכשירי הכתיבה ולהצטייד בכל הדרוש לשנת הלימודים הבאה במקום לגרור איתנו את הילדים, אבל יש לזה ערך אדיר: לשתף אותם בהכנות זה חלק מהמעבר מתקופה לתקופה, משנת לימודים אחת לשנייה. אם אתם חוששים מניג'וסי ה"אמא תקני לי", לקבוע כללים לפני שיוצאים, כמו: "נקנה קלמר עד סכום מסוים", או: "תוכלו לבחור רק מחברת/ קלסר אחד ממותגים" וכו'. במקרה של מעבר מהגן לבית הספר או לבית ספר חדש, חשוב ללכת עם הילדים כמה פעמים את הדרך, ואף להיכנס לבית הספר ולעשות סיור בפנים; אם עברנו דירה – לנצל את ימי החופשה לנסות להכיר משפחות עם ילדים בשכונה החדשה ולהפגיש את הילדים עם חברים חדשים, במטרה להגיע למקום שהוא כמה שיותר מוכר, להפחית את החששות ולהגביר את תחושת הביטחון.

מאמרים נוספים שעשויים לעניין אותך:

הספירה לאחור

התלמידים אמורים לשוב לשגרת לימודים ב־1 בספטמבר. אם טרם התארגנתם לחזל"ש המיוחלת, הנה הטו־דו ליסט לימים האחרונים לפני הצלצול הראשון רוני לנגרמן־זיו שבועיים לפני בגוף

קרא עוד »

צו קריאה

מופלא איך שבוע הספר הוא אירוע שממשיך לסחוף המונים, בעידן שילדים ובני נוער כמעט אינם קוראים ספרים. מדוע בכלל חשוב לעודד את הילדים לקרוא, ואיך

קרא עוד »

זוכרים ומתגברים יחד

יום הזיכרון לשואה ולגבורה השנה קשה מתמיד. איך מסבירים לילדים על השואה, כשעדיין קשה לנו לתפוס את מאורעות ה־7 באוקטובר? רוני לנגרמן־זיו "אלא שבכל דור

קרא עוד »

קריאה לסדר

איך לרתום את הילדים לעזרה בעבודות הבית לקראת פסח? רוני לנגרמן־זיו רגע לפני הקושיות, אקדים ואקשה קושייה ראשונה: למה? למה לנו לרתום את הילדים לעזרה

קרא עוד »

אמא, מתי נחזור הביתה?

כמעט חודשיים לתוך המלחמה, ולנו עצמנו עדיין אין תשובות לשאלות הקשות. אז איך נשיב לשאלות של הילדים? רוני לנגרמן־זיו בשבעה באוקטובר התעוררנו למציאות חדשה, כואבת,

קרא עוד »

צמודים למסכים

ניוז או פייק? לנוכח המצב הביטחוני הרשת מוצפת בהמון ידיעות וסרטונים, חלקם ישנים ואחרים מומצאים. מומחה הסייבר נצר שוחט מסביר להורים איך להתנהל נכון ולמזער

קרא עוד »

חוג שמח

כדורגל או מדעים? קפוארה או אוריגמי? לגו או שחייה? יש שישאלו "למה 'או' אם אפשר גם וגם?", ויש שישאלו: "מי צריך את החוגים האלה בכלל?"

קרא עוד »

שוב ספטמבר כאן

חודשיים של בטן-גב לילדים באים על סיומם, והשגרה שוב משתגרת לעברנו. איך עושים את המעבר הזה חלק ככל האפשר, ומכניסים את עצמנו ואת הילדים לשנה

קרא עוד »

החופש הגדול מא' עד ת'

לפנינו חודשיים של יציאה מהשגרה – איך עושים את זה עם כמה שפחות דאגות וכמה שיותר רוגע? המילון השלם לחופש הגדול רוני לנגרמן־זיו אוכל: בשגרה

קרא עוד »

ילדים זה חופשה

בדרך לחופשה עם הילדים? מה עושים עם האוכל? איפה כדאי לישון? איך מומלץ להתנייד? כמה עצות לחופשה מהנה יותר רוני לנגרמן־זיו יש שאומרים שחופשה עם

קרא עוד »

זה אחי הקטן

מצד אחד הגדולים עושים בייביסיטר לקטן, מצד אחר מאתגר להתמודד עם מרד גיל השנתיים לצד מרד גיל ההתבגרות. תפסתי לשיחה צפופה כמה אימהות כמוני לילדים

קרא עוד »

לחיי האהבה

לכבוד ט"ו באב: עצות מועילות ופשוטות ליישום שיעזרו לכם לעורר את הרומנטיקה, שקצת נזנחה בין ההשקעה בקריירה, בבית ובגידול הילדים רוני לנגרמן־זיו "אל תתנו לשגרה

קרא עוד »

איך מדברים עם מתבגרים?

רוב המתבגרים מגלגלים עיניים ואוטמים אוזניים, לפעמים אפילו טורקים דלת, כשאנחנו מנסים לדבר איתם. "הוא לא מדבר איתי", מתלוננים ההורים, ובעצם מתכוונים "הוא לא מקשיב

קרא עוד »

חזל"ש, טייק 2

הגיע הזמן לחזור ללימודים, בתקווה שהפעם נשרוד בגנים ובבית הספר קצת יותר ימים. חוזרים לשגרה, בפעם השנייה החודש רוני לנגרמן־זיו הבוקר התעוררנו לווטסאפ מהמחנכת: "אנא

קרא עוד »

אל"ף אוהל, בי"ת זה בית…

המילון השלם לעולים לכיתה א' ו־22 שאלות שכדאי לשאול את עצמנו לפני שאנחנו (והילדים) נכנסים לראשונה לבית הספר רוני לנגרמן־זיו אמונה בילד: כל ילד צריך

קרא עוד »

היש צוהלת ושמחה

מה עושים אם הילד לא רוצה להתחפש או להצטלם מחופש? איך לשדרג משלוח מנות? ועוד רעיונות משמחים במיוחד לחג הפורים רוני לנגרמן־זיו בחירת התחפושת עוד

קרא עוד »

הורים ולומדים

מי לא מתגעגע להיות סטודנט? החבר'ה, המסיבות, הדשא ובין לבין גם לומדים קצת. אבל זה היה לפני הילדים. לכל ההורים שמתחילים את השנה האקדמית, קבלו

קרא עוד »

מתחילים בטוב

תחילת השנה מביאה איתה תקוות חדשות, אבל הכי פשוט זה להתחיל בקטן – ביום אחד. כמה דברים קטנים שיעשו לכם טוב בסדר יום שגרתי. תתחילו

קרא עוד »

אמא בבית הספר

כשליוותי לראשונה את בני הבכור למפגש לקראת כיתה א, צפו בזיכרוני שנות בית הספר שלי. כל אותם דברים שאני לא רוצה להעביר לו, וגם על

קרא עוד »

סוף טוב

בימים הקרובים יחזרו הילדים הביתה עם תעודת סיום השנה. לא חשוב מה כתוב בה, כמו שחשוב מי שאוחז בה (או מחביא אותה בתיק ואפילו יותר

קרא עוד »

אהבה בימי קורונה

"יחד ננצח את הקורונה" אמרנו מהסגר הראשון, אבל מה עם האהבה? מתי היא תנצח? מתחילת משבר הקורונה הזוגיות נשכחה מאחור ומעלה בעיקר אבק. כולנו מותשים,

קרא עוד »

איך שומרים על קשרי משפחה?

אומרים שמשפחה לא בוחרים, לא את המשפחה שנולדים לתוכה וגם לא את המשפחה שמתחתנים איתה, אך בייחוד בתרבות הישראלית, המשפחה היא חלק אינטגרלי מחיי היומיום

קרא עוד »

המעודדת בע"מ

למה כל כך חשוב לעודד את הילדים? ואיך הם ילמדו אם לא נגיד להם כל הזמן מה הם לא עשו בסדר? רוני לנגרמן זיו "למה

קרא עוד »

אל תחליטי עליי!

מי לא מכיר את המשפט שבכותרת? ילדים אומרים זאת משום שכך הם באמת מרגישים! בעולם שלהם המבוגרים קובעים, מחליטים ואומרים להם מה לעשות, ומשאירים להם

קרא עוד »

אמא (לא) יודעת הכול

צריך הרבה אומץ כדי להודות שאני לא תמיד יודעת הכול. כי אמהות תמיד יודעות מה טוב לילדים שלהן, לא?רוני לנגרמן זיו אנחנו בטוחות שאנחנו יודעות

קרא עוד »

איך אפשר לסמוך על הגננת?

לקראת פתיחת שנת הלימודים ראיינה אותי העתונאית מאיה פולק לכתבה “גננות במעקב” שהתפרסמה במוסף “שישבת” של “ישראל היום” – הראיון המלא כאן. אז כיצד הורים

קרא עוד »

בשם האהבה

לפני עשר שנים לא חשבנו שנירדם בכל ערב עם הילדים או מול הטלוויזיה. רוני לנגרמן זיו חוזרת להשקיע בזוגיות "זרקתי אותו מהבית!", הנחיתה עליי חברתי

קרא עוד »

בוקר ראשון בלי אמא

איך להשאיר את התינוק בפעוטון בלי לבכות כל הדרך הביתה? רוני לנגרמן זיו אני זוכרת את היום הראשון שלו בגן. הפקדתי אותו בידיים רועדות בידיי

קרא עוד »

זה שיר פרידה

הילד מתקשה להיפרד בבוקר בגן, מה עושים? רוני לנגרמן זיו מכירים את התסריט שאנחנו מריצים לעצמנו בראש על הבוקר – אוף, בטח שוב יהיה קשה,

קרא עוד »

כל ההתחלות….

אין ספק, לשלוח את הילד לגן זה לא פשוט – בעיקר לנו ההורים הדואגים ויודעים שאין מי שיטפל בו טוב יותר מאיתנו. כמה עצות לימים

קרא עוד »

חזל"ש זה כאן ועכשיו

האחד בספטמבר חוזר ובגדול. איך מחזירים את הילדים לשגרת שנת הלימודים? רוני לנגרמן זיו אחרי שנתנו להם לישון עד מאוחר, לאכול בגדול ולשכוח מכל מה

קרא עוד »

כמה מילים על חוגים

האם למלא את הלו"ז של הילדים בחוגים? במה זה תלוי? ואיפה השיקולים שלנו (זמן, כסף) במשוואה? רוני לנגרמן זיו תפקידם של חוגים הוא לפתוח את

קרא עוד »

חוגים ואחים

מה עושים עם האחים כשהילד בחוג? איך הופכים זמן המתנה לזמן מתנה? רוני לנגרמן זיו דילמה מוכרת: לקחנו את אחד הילדים לחוג, יש עוד 45

קרא עוד »

"אז תלכו אתם לחוג!"

הילד ביקש לפרוש מהחוג, מה עושים? בודקים איתו את הסיבה האמיתית לבקשה, ומגיבים בהתאם רוני לנגרמן זיוחוג הוא פעילות פנאי, וכפעילות פנאי היא לתפיסתי נתונה

קרא עוד »

הורים בגן ילדים

למה חשוב כל כך לבנות יחסים טובים עם הגננת? ואיך עושים את זה? רוני לנגרמן זיו המשולש הורים-גננת-ילד הוא משמעותי מאוד. מדוע? אנחנו רוצים שלילד

קרא עוד »

ביי-ביי בייבי

גם אחרי שעוברים ימי ההסתגלות הרשמיים הראשונים, עדיין לא פשוט. לא פשוט להם להיפרד, לא פשוט לנו להשאיר ילד בוכה בגן, כולנו מותשים, אז מה

קרא עוד »

60 שניות על… תעודות

איך אנחנו מגיבים לתעודות של הילדים? רוני לנגרמן זיו בימים אלה הילדים שלנו מקבלים תעודות.האם אנחנו: א. אדישים לזה לגמרי; זה ממש לא מעניין אותנו.ב.

קרא עוד »

אני לבד!!

"אני לבד!" כדי שנוכל כולנו – הורים וילדים – להתחיל את שנת הלימודים ברגל ימין, כדאי לתרגל בימים שנותרו לחופש מיומנויות עצמאות, כך שהילדים ייקחו

קרא עוד »

אז מה עושים בחופש?

אחרי שנגמרו הקייטנות והחופשות המשפחתיות, וקייטנות הסבא-סבתא למי שזכה, נשארו עוד כמה ימים ואפילו שבועות להעביר יחד בצוותא. אמנם חלקנו זוכרים שההורים שלנו לא עשו

קרא עוד »

לעשות כלום

מה אתה רוצה לעשות היום? כלום… כמה מחרפן אותנו כשהם בוחרים "לעשות כלום"?! רוני לנגרמן זיו "מה אתה רוצה לעשות היום?" "כלום" "אבל אתמול עשינו

קרא עוד »

צא כבר מהמסך!

אנחנו מתים שהילדים ייצאו קצת מהמסכים ויחוו ילדות כמו שאנחנו חווינו – של חברים וכדורגל. אבל הם חיים במאה ה-21 ונולדו עם הטאץ' סקרין ביד…

קרא עוד »

כמו באמריקה!

כשהיינו ילדים, ראינו בסרטים ובסדרות הנעורים את נשפי סיום התיכון האמריקניים ורצינו גם. האם אנחנו מתחייסים לנשפי הסיום (הפרום) של ילדינו כהתגשמות החלום? רוני לנגרמן

קרא עוד »

מתמטיקה בימי קורונה

אנחנו חיים בתקופה לא פשוטה ממילא של התמודדות עם לחצי הקורונה, ובתוך כל זה לגשת לבחינת הבגרות במתמטיקה הנחשבת למלחיצה ביותר – זה בכלל לא

קרא עוד »

שקט, מתבגרים פה!!

מה עובר על הילדים שלנו פתאום, שברגע שינו את עורם? מה עובר עלינו בתקופה הזו? ומי הם זקוקים שנהיה עבורם? רוני לנגרמן זיו האם אתם

קרא עוד »

אז מה נשמע במשפחה?

אז איך קוראים לקבוצת הווטסאפ המשפחתית שלכם – "שבט לוי", "לה פמילייה" או "המשפוּחה"? כולנו בווטסאפ כל הזמן. טוב או רע? השאלה מה אנחנו עושים

קרא עוד »

זה כן לטלפון!

האם הילד שלכם מוכן לסמארטפון? 12 שאלות שכדאי שתשאלו את עצמכם לפני שאתם נותנים לילד טלפון חכם רוני לנגרמן זיו בן כמה הוא?יש הבדל גדול

קרא עוד »

נהיה בקשר